Örnsköldsviks platssymbol

Kanaler som är kopplade till platsen förses med den gemensamma symbolen (exempel på utformning).

Var och en kommer att kunna använda platssymbolen på olika sätt och i olika sammanhang.

Örnsköldsvik

får ett gemensamt platsvarumärke att samlas runt

En gemensam varumärkesplattform för Örnsköldsvik har tagits fram med tillhörande verktyg och kanaler

som Örnsköldsviksbor kan använda sig av när de marknadsför sin hemkommun. Varumärkesplattformen har

tagits fram med hjälp av både lokala och nationella röster via enkätundersökningar och workshops där

nuläge och framtid varit på agendan.

Att skapa ett platsvarumärke handlar om att formulera ett sätt att kommunicera Örnsköldsvik som plats, en gemensam mental bild att samlas kring och att förmedla till vår omvärld vid exempelvis rekryteringar och besök utifrån.

    – Ju fler som samlas kring den gemensamma bilden desto kraftfullare, trovärdigare och tydligare blir Örnsköldsvik som varumärke i konkurrens med andra platser, säger Sven Alveryd, marknads-föringsansvarig vid Örnsköldsviks kommun.

    Förutom en beskrivning av Örnsköldsvik i nutid och i kombination med ett önskemål för framtiden, så har en verktygslåda med tillhörande platssymbol, texter och bildspråk tagits fram, samt ett antal kommunikations-kanaler som företag, föreningar och övriga Örnsköldsviksbor kan använda sig av när de marknadsför sin hemkommun.

    

   

Verktygslådan

I verktygslådan som lanseras den 9 juni finns bland annat formuleringen av varumärkes-plattformen , platssymbolen, texter, presen-tationer med mera.

varumarket.ornskoldsvik.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
OBS! Adressen börjar gälla - fungerar
först den 9 juni.

 

Webbplatsen Inspiration
Inspiration är till för att skapa intresse och en känsla för vad Örnsköldsvik har att erbjuda för de som ännu inte varit här.

inspiration.ornskoldsvik.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

 

Mitt Örnsköldsvik - Instagram

Ett platsvarumärke lever och dess innehåll förändras också tillsammans med platsen.

Här kan alla Örnsköldsviksbor som vill bidra med sin bild av ett attraktivt Örnsköldsvik via Instagram. Varje upplevelse är en del i att skapa varumärket Örnsköldsvik.

#mittornskoldsviklänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Webbsidan Flytta hit:

På Flyttahit-sidan finns praktisk information och tips för dem som är på väg att flytta hit eller är nyinflyttade.

ornskoldsvik.se/flyttahitlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

 

Webbmagasinet Evolve

Magasinet innehåller artiklar om den positiva utveckling som sker i Örnsköldsvik, och vänder sig både till Örnsköldsviksbor och utomstående. Här berättas om sådant som skapar extra stolthet över platsen och nyfikenhet för de som ännu inte bor eller verkar här.

evolve.ornskoldsvik.se

 


Om Evolve

Vi har mycket att vara stolta över i Örnsköldsvik. I webbmagasinet Evolve berättar vi om delar av den positiva utveckling som sker här.
Evolve ges ut av Örnsköldsviks kommun.

Prenumeration

Vill du ha ett mail om när nästa nummer av Evolve kommer ut?
Prenumerationlänk till annan webbplats

Frågor om innehållet

Helén Sahlin | 0660-887 53 | helen.sahlin@ornskoldsvik.se

Sven Alveryd | 0660-887 16 | sven.alveryd@ornskoldsvik.se

Fredrik Holmgren | 0660-888 71 | fredrik.holmgren@ornskoldsvik.se

Ansvarig utgivare

Helén Sahlin

Text och produktion

Devocy Communication | 0660-177 00 | www.devocy.comlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Foto och film

 Devocy där inte annat anges

Omslagsbild: Peder Sundström